درمان فوری خونریزی لثه
چگونه فورا خونریزی لثه را متوقف کنیم؟
آوریل 9, 2022
رفع زردی دندان در خانه
رفع زردی دندان با روش خانگی (11 راه سریع و موثر)
می 8, 2022
درمان فوری خونریزی لثه
چگونه فورا خونریزی لثه را متوقف کنیم؟
آوریل 9, 2022
رفع زردی دندان در خانه
رفع زردی دندان با روش خانگی (11 راه سریع و موثر)
می 8, 2022

ارتباط عفونت دندان با گوش درد و گلودرد

کمتر درد دندانی به مشکلی بزرگ تبدیل می‌شود! برای بیمارانی این چنینی، نادیده‌ گرفتن ناراحتی‌هایی که مربوط به دندان می‌شود و شروع این ناراحتی‌ها به امید اینکه این مسئله خود به خود حل می‌شود، امری رایج است.

متاسفانه کوچکترین حساسیت به دردی سخت تبدیل خواهد شد که معمولا بدون مراقبت‌های درمانی پزشک، برطرف نمی‌گردد. اگر عفونت دندان با درد همراه باشد، ممکن است به ارگان‌های دیگر بدن، حتی مغز، نیز سرایت کند. گوش درد و گلودرد نیز میتواند از عوارض آن باشد. بنابراین مشکلی ساده که میتوانست براحتی حل شود، از یک دندان قابل درمان، تبدیل به یک تهدید جدی برای سلامت بدن خواهد شد. هر چند همه می‌دانند چه زمانی درد دندان دارند. اما علایمی وجود دارد که دندان‌ درد، خصوصا دندان عقل باعث می‌شود آنها بوجود بیایند و افراد هم معمولا از این موضوع اطلاعی ندارند.

آیا دندان درد یا عفونت دندان موجب گلودرد می‌شود؟

بسیاری از بیماران، به علایمی ثانوی، مانند گلودرد دچار هستند و نمی‌دانند که دلیل این درد در واقع، از دندان است. عفونت دندان عقل، ممکن است مثل یک گلودرد به نظر برسد و یا حتی با ورم غدد لنفاوی همراه شود، گویی که یک سرماخوردگی رایج است. توجه به علایم دیگر عفونت دندان عقل مانند درد دندان، ورم صورت و یا فک، حس کردن مزه یا بویی بد در دهان و یا دشواری در جویدن غذا، مشکلاتی هستند که بسیار حائز اهمیت می‌باشند و باید فورا برای درمان آن، به پزشک مراجعه شود.

مراقبت بعد از جراحی دندان عقل وکنترل درد

آیا درد دندان، موجب گوش درد می‌شود؟

همانطور که پیش تر اشاره شد، عفونت دندان عقل موجب گلودرد می‌شود, دندان آسیابی که چرکین باشد، نیز می‌تواند به همان شکل و دقیقا به به صورتی که برای دندان عقل می‌افتد، برای گوش احساس درد به همراه داشته باشد و باعث شود بیماران به اشتباه تصور کنند عفونت گوش دارند.

همیشه پیشنهاد می‌شود برای اطمینان از اینکه آیا عفونت دندان دارید یا خیر، به دنبال نشانه‌های دیگر در بدن باشیم و به آنها توجه کنیم.

نشانه‌های عفونت دندان که دندانپزشک شما از آنها اطلاع دارد

از روش های تشخیص عفونت دندان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• درد در اطراف دندان و یا هر جایی در فک
  • احساس درد در زمان جویدن غذا
  • حساسیت دندان به گرما، سرما، شکر یا مسواک
  • خونریزی یا عفونت در اطراف دندان، لثه یا هر جایی در دهان
  • چرک یا جوش در اطراف دندان یا لثه
  • درد در گوش یا اطراف آن
  • با دشواری یا درد قورت دادن
  • درد و یا ورم خارج از دهان مانند, گلو، چشمها، لب و یا گونه
  • ورم لثه، درد در گلو و گوش

هر چند بسیاری از مردم, تا زمانی که احساس درد در دندان دارند, از مراجعه به دندانپزشک امتناع می‌ورزند. با اینحال، توجه به علایم در اسرع وقت، بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

گاهی, درد دندان, فک و یا استخوان گونه ممکن است باعث بیماری‌های مختلف دیگری مثل بیماری لثه، درد در فک پایین، عفونت سینوس و گوش و یا حتی نشانه‌هایی جدی تر مثل، حمله قلبی باشد.

علل رایج درد دندان‌

• سوراخ شدن دندان
  • آبسه دندان
  • بیماری لثه
  • تومور( خوش‌خیم یا بدخیم)
  • ضعف
  • ترک داشتن دندان
  • دندان عقل
  • عفونت سینوس، گوش و یا درد
لثه سالم چه رنگی است؟ معنی رنگهای متخلف لثه چیست؟

تسکین دندان درد و عفونت دندان: باید و نباید‌های یک دندانپزشک معتمد

• داروهای مسکن بدون نسخه مانند، استامینوفن یا ایبوپروفن( نخست با پزشک خود مشورت کنید) را امتحان کنید.
  • از ژل‌های بی‌حسی دهانی در اطراف دندان آسیب‌دیده، استفاده کنید.
  • برای ورم از کیسه‌های یخ استفاده کنید.
  • از گرمای مرطوب برای درد استفاده کنید.
  • از قرار دادن آسپرین بر روی دندان، لثه یا گونه، خودداری کنید. (این کار باعث سوختن بافت‌ها می‌شود)
  • از استعمال داروهایی مانند آنتی بیوتیک‌ها و یا مرفین که برای شما و یا درد دندان شما تجویز نشده، خودداری کنید.
  • نشانه‌های موجود را نادیده نگیرید.

درمان اورژانسی درد دندان‌

در اسرع وقت که درد دندان را حس کردید باید به فکر درمان آن باشید.

بیماران و یا افرادی که دچار عفونت دندان شده‌‌اند، به دلیل تنش‌ها و ناراحتی‌هایی که از دندان حاصل می‌شود و یا نگرانی‌هایی که در مورد هزینه درمان دارند، درد دندان را نادیده می‌گیرند و یا افرادی هستند که مراقبت‌های ضروری برای دندان را دست‌کم می‌گیرند، بنابراین، در نهایت با راهکارهای پیچیده و گران‌قیمت روبرو خواهند شد. در واقع باید گفت که این کار موجب می‌شود تا هزینه‌ای بالاتر متقبل شوند.

در بدترین حالت، دندان درد اگر به مدت طولانی نادیده گرفته شود, ممکن است به کشیدن دندان به عنوان تنها گزینه و تنها چاره باقیمانده، منجر شود.

درد دندان نه تنها به از دست دادن دندان ختم می‌شود بلکه می‌تواند صدمات صدچندان و خطرناکی روی سلامت کلی بدن بیمار به همراه داشته باشد.

هر زمان که دلایل دندان‌درد شما، توسط ما تشخیص داده شد، با شما مشورت خواهد شد و بهترین گزینه درمانی از قبیل پرکردن مجرای ریشه دندان، تمیز کردن عمق دندان، تاج یا کلاهک‌ها و برآمدگی دندان، کشیدن دندان و یا کاشت دندان، را برای شما در نظر خواهیم گرفت.

دندان درد در بارداری: دلایل و درمان

ورم لثه، گلودرد و گوش درد

وقتی دندانی فاسد است و یا به عفونت دندان مبتلا شوید، درد و یا التهاب موجود می‌تواند به تمام بدن سرایت کند و آنها را تحت‌تاثیر قرار دهد. در نتیجه موجب علایمی مانند ورم لثه و احساس درد در گلو شود. عفونت دندان و آبسه ممکن است باعث گوش درد شود و بیمار به اشتباه تصور کند دچار عفونت گوش گشته است. بالعکس، درد در گوش نیز علت دندان درد خواهد شد.