مثلث سیاه بین دندان
مثلث سیاه بین دندان چیست و چه درمانی دارد؟
نوامبر 12, 2023
عوارض روکش دندان
عوارض روکش دندان: درد، حساسیت، خطرات و موارد دیگر
دسامبر 2, 2023
مثلث سیاه بین دندان
مثلث سیاه بین دندان چیست و چه درمانی دارد؟
نوامبر 12, 2023
عوارض روکش دندان
عوارض روکش دندان: درد، حساسیت، خطرات و موارد دیگر
دسامبر 2, 2023

لمینت دندان در دوران بارداری

آیا حامله هستید و درباره استفاده از لمینت دندان برای اصلاح لبخندتان فکر می‌کنید؟ قبل از مراجعه به دندانپزشک برای انجام این روش زیبایی، شما باید 5 حقیقت را درباره انجام لمینت دندان در دوران بارداری بدانید. این مسئله حقیقت دارد که یک تغییر ظاهری اندک به کمک لمینت دندان می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر لبخند شما داشته باشد. اما اگر نگران هستید که پس از تولد نوزاد، وقت کمی برای تمرکز بر مراقبت از زیبایی دندان‌های خود خواهید داشت، آیا استفاده از لمینت دندان در دوران بارداری مجاز است؟ در ادامه 5 حقیقت را لیست کرده‌ایم که قبل از انجام لمینت دندان در دوران بارداری باید آن‌ها را در نظر بگیرید:

1. زمانبندی

در طول سه ماهه اول بارداری، نوزاد شما به سرعت در حال رشد و نمو است و حساسیت زیادی به مواد خارجی دارد. پس از آن زمان، خطر کمی وجود دارد که نوزاد تحت تاثیر درمان دندان شما قرار بگیرد. اگر نیاز به درمان فوری دندان‌های خود دارید، به دنبال یک دندانپزشک حرفه‌ای بگردید تا در مورد گزینه‌های درمانی خود صحبت کنید.

2. اشعه ایکس

قبل از دریافت لمینت دندان، دندانپزشک شما از اشعه ایکس استفاده می‌کند تا ببیند آیا دندان‌های شما سالم هستند و آیا لمینت روش درمانی مناسبی برای شما است یا خیر. دستگاه‌های اشعه ایکس‌ دیجیتال مدرن مقدار بسیار کمی پرتو رادیوگرافی را تولید می‌کنند. بنابراین، عکس‌برداری یک مرحله‌ای از دندان بر روی نوزاد تاثیری نخواهد گذاشت و جای نگرانی ندارد.

طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

3. بیحسی

انجام بی‌حسی موضعی به این منظور انجام می‌شود که بیمار در زمان نصب لمینت دندان، احساس درد و ناراحتی نداشته باشد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که در مطب دندانپزشکی دچار استرس و نگرانی می‌شوید و باید بی‌حسی موضعی یا آرام‌ بخش دریافت کنید، رفتن به مطب دندانپزشک در دوران بارداری برای شما مجاز نیست.

مطالعه مطلب دندانپزشکی بدون درد توصیه میشود.

4. تاثیر لمینت دندان بر لثه‌ها در دوران بارداری

بدن شما در دوران بارداری حساس‌تر است، بنابراین نصب لمینت بر روی دندان‌ها باید به گونه‌ای انجام شود که لثه شما تحریک نشود و یا آسیب نبیند. در غیر این صورت، ممکن است که دچار عفونت لثه شوید و عدم درمان آن باعث گسترش عفونت خواهد شد. از آنجایی که مصرف آنتی‌بیوتیک در دوران بارداری توصیه نمی‌شود، لازم است که یک دندانپزشک ماهر را پیدا کنید تا از بروز چنین مواردی جلوگیری شود.

5. راحتی شما

انجام روش درمانی لمینت دندان، ممکن است برای برخی افراد اضطراب‌آور باشد. همچنین، قبل از مراجعه به مطب دندانپزشک باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

• مدت زمان طولانی‌ای که باید در مطب دندانپزشکی بنشینید
  • تعداد ویزیت‌های مورد نیاز برای دریافت لمینت دندان
  • سطح اضطراب عمومی شما در زمان انجام لمینت و یا هر تغییر زیبایی دیگر

بهتر است در دوران بارداری استرس خود را کاهش دهید.

وقت مشاوره برای انجام لمینت دندان در بارداری را تعیین کنید

یک وقت مشاوره با متخصص دندانپزشک زیبایی تعیین کنید و برای انجام لمینت دندان با او مشورت کنید. همچنین درباره تمام احتمالاتی که در طول فرایند می‌تواند رخ بدهد، سوالات خود را مطرح کنید و با آگاهی کامل تصمیم نهایی خود را بگیرید.