عوامل پوسیدگی دندان و مشکلات دهان و لثه کودکان
عوامل پوسیدگی دندان و مشکلات دهان و لثه کودکان
آوریل 9, 2020

کاربرد لیزر در انجام ایمپلنت دندانی بدون خونریزی و درد

فوائد کاربرد لیزر در معالجه ایمپلنت های دندان چیست؟
آیا انجام ایمپلنت درد و خونریزی دارد و مانع از انجام فعالیت های روزانه می شود؟آیا زمان زیادی برای ایمپلنت دندان لازم هست؟
با توجه به انجام جراحی تا حدودی درد بعد از عمل وجود دارد کع با انجام لیزر خیلی کمتر می شود که بسته به وسعت جراحی دارد.فردی که سالها یک دندان خود را کشیده است و جای خالی دندان مورد نظر را الان می خواهید ایمپلنت کند با توجه به وسعت جراحی اندک و زمان کوتاه جراحی،درد بعد از عمل(بعد از تمام شدن بی حسی)در حد یک دندان کشیدن ساده و حتی کمتر و لی طوری نیست که باعث اختلال در روند زندگی روزمره شود.
اما فردی با ناحیه بی دندانی وسیع و انجام جراحی ایمپلنت متعدد برای پر کردن فضاهای بی دندان با توجه به این موضوع لذا مقدار جرای بیشتر و طولانی تر بودن جراحی احتمال درد بعد از جراحی نسبت به حالت قبل که یک دندان بود بیتر است که باز هم لیزر دندانپزشکی این موارد را بسیار کاهش می دهد و شاید فرد نیاز به مصرف قرص های ضد درد و مسکن معمولی برای بر طرف شدن نیاز داشته باشد.
تبصره،با توجه به ذهنیت مردم  که جراحی ایپلنت دندان را سخت و پیچیده تصور می کنند،البته الزاما اینگونه نمی باشد و در اکثر مواقع درد بعد از جراحی از درد ناشی از کشیدن دندان نیز کمتر است و به ندرت به مسکن های قوی دندان نیاز می باشد و صرفا با استراحت در منطل در همان روز اول جراحی فرد کاملا می تواند از فردای روز جراحی روند معمول زندگی خود را پیگیری کند.
آیا در جلسه اول جراحی ایمپلنت دندان کاملا نصب می شود؟
در جلسه اول فقط جراحی و قرار دادن پایه پیچ ایمپلنت انچام می شود و بعد از آن تا مدتی با نظر دندانپزشک بایستی این پایه در لثه قرار گیرد تا محکم شود و بعد در جلسه دوم باز بررسی می شود و در صورت امکان قالب گیری می شود تا در جلسه سوم دندان شما آماده شود.البته در همان جلسه اول امکان قرار دادن دندان ممکن است فراهم باشد که این روش برای اکثر افراد توصیه نمی شود زیرا احتمال شل شدن پایه دندان هست.

تزریق آمپول بی حسی دندان بدون درد با دستگاه کامپیوتری