ترمیم دندان با لیزر بهترین روش رفع پوسیدگی دندان
علت احساس بوی بد در بینی و انتهای گلو و درمان
می 30, 2021

درمان خونریزی لثه و بوی بد دهان

چه عواملی باعث خونریزی لثه میشوند؟ عجیب است اما باید گفت که همان باکتری هایی که باعث بوی بد دهان (هالیتوزیس) میشوند عامل خونریزی نیز هستند. سلامت لثه های شما نقش مهمی در حفظ سلامت دندان های شما دارد. اما متاسفانه به اندازه ی دندان، به لثه توجه نمیشود. به همین دلیل است که هنگامی که به طور ناگهانی دچار التهاب مزمن، خونریزی، عقب رفتن لثه و بد بویی دهان می شوید، تقریبا دیگر کار از کار گذشته است. اما نگران نباشید با لیزر دندانپزشکی برای شما هم هنوز امید است.

خونریزی لثه و بوی بد دهان چه ارتباطی با هم دارند؟

در اغلب موارد، خونریزی لثه با بوی بد دهان همراه است و این دو به بیماری های پریودنتال منجر میشوند. ما در جلسه ی درمانی وضعیت لثه ی شما و ارتفاع استخوان های فک را بررسی میکنیم. به همچنین سطح اتصال لثه به دندان ها را اندازه گیری میکنیم.

اگر زیر لثه های شما پلاک و یا تارتار موجود باشد، ممکن است باعث لق شدن دندان ها و ایجاد حفره میان دندان ها و لثه شوند. این نواحی عفونی پیش از درمان، سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف میکنند، باعث خونریزی های موضعی میشوند و به همچنین بوی بد ایجاد میکنند.

جرم گیری و حذف پلاکی که موجب نفس بدبو میشود

هدف از درمان های پریودنتال مانند جرم گیری (تمیز کردن ریشه ها)، از بین بردن عفونت های زیر لثه ها میباشد. زمانی که ما پلاک های ایجاد شده روی دندان را پاک کنیم، میتوانیم سلامت را به دهان و دندان های شما بازگردانیم. زمانی که تمامی باکتری ها از بین رفتند، شما میتوانید با درمان های خانگی و شستشوی مناسب، لثه ها و دندان هایی سالم داشته باشید.

شایع ترین علت های بوی بد دهان

در طول جرم گیری، ما تمامی پلاک هایی را که با مسواک و نخ دندان نمیتوان به آنها دسترسی پیدا کرد، از بین میبریم. در حقیقت، این پلاک ها با هیچ وسیله ای به غیر از تجهیزات دندانپزشکی از بین نمیروند.

زمانی که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن کارساز نیستند

التهاب لثه ی خفیف – که باعث خونریزی لثه میشود – معمولا در خانه قابل درمان است. دو هفته مراقبت دقیق در منزل و استفاده از نخ دندان کافی است. اما اگر تورم و خونریزی بهبود نیابد، احتمالا به دلیل تجمع زیاد باکتری در جایی است که نمیتوانید به آنجا دست پیدا کنید.

در کلینیک ددندانپزشکی با لیزر دکتر حاکم زاده بهترین و موثرترین درمان ممکن توسط لیزر دندانپزشکی انجام میشود. درمان خونریزی لثه با لیزر درمانی کاملا بی خطر است. بعد از جرم گیری، لیزر به محل عفونت و دچار خونریزی تابانده میشود و درمان صورت میپذیرد. این عمل باعث بهبود خونرسانی و همینطور ضدعفونی لثه میشود.

لثه های سالم خونریزی نمیکنند

خونریزی موضعی لثه و بوی بد دهان نشان از عفونت های دهانی هستند. اگر این عفونت درمان نشود، ممکن است به مشکلات جسمی وخیمی منتهی شود. مطالعات علمی متعددی نشان میدهند که بین بیماری هایی مانند دیابت، سکته، حمله ی قلبی و حتی ناباروری با بیماری های لثه رابطه ای وجود دارد. خوشبختانه، با درمان این بیماری های لثه میتوانید وضعیت عمومی بدن خود را نیز بهبود ببخشید. البته که هدف اصلی از بین بردن باکتری های زیر لثه است.

مرکز دندانپزشکی ما

مرکز دندانپزشکی ما کادری حرفه ای در زمینه ی بیماری های دهان و دندان دارد. حتی اگر مشکل شما فقط بوی بد دهان است، ما میتوانیم توسط لیزر و با کمک شما آن را درمان کنیم.

اصلاح لبخند لثه ای با لیزر بهترین روش درمان

استفاده از قرص نعنا و دهان شویه برای از درمان بوی بد دهان، راه حلی دائمی نیست؛ اینها ممکن است حتی این مشکل را بدتر کنند. با متخصصین ما تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.