دندان های حساس یا حساسیت دندانی
درمان حساسیت دندان با لیزر: بررسی علل و علائم
آوریل 19, 2020
افزایش طول تاج دندان با لیزر
جراحی افزایش طول تاج دندان با لیزر
آوریل 27, 2020
دندان های حساس یا حساسیت دندانی
درمان حساسیت دندان با لیزر: بررسی علل و علائم
آوریل 19, 2020
افزایش طول تاج دندان با لیزر
جراحی افزایش طول تاج دندان با لیزر
آوریل 27, 2020
نمایش همه

اصلاح لبخند لثه ای با لیزر بهترین روش درمان

لبخند لثه ای چیست؟

لبخند لثه ای چیست؟

لبخند لثه­ ای Gummy smile یکی از مشکلات رایج زیبایی است که به دلیل وجود بافت اضافی لثه در دندان­های فوقانی به وجود می­آید. برای درمان لبخند لثه ­ای روش­های مختلف جراحی مانند جراحی فک و روش­های آسانی برای جراحی لثه مانند لیزر درمانی وجود دارد. اصلاح لبخند لثه­ ای با لیزر، علاوه بر داشتن حداقل عوارض جانبی، روشی بدون درد و آسان است.

آیا موقع لبخند زدن متوجه وجود بافت بیش از حد لثه می­شوید و بخاطر تحت الشعاع قرار گرفتن دندان­های فوقانی به دلیل بافت بیش از حد لثه احساس خجالت می­کنید؟ آیا می­دانید که احتمالاً با آنچه معروف به لبخند لثه­ ای است مواجه هستید؟

نگران نباشید! زیرا این روزها با تکامل فناوری، ما برنامه درمانی کاملاً موثری داریم که می­توانید از آن برای رفع لبخند لثه ­ای یا لیفت لثه استفاده کنید، از جمله یکی از جدیدترین روش­های درمانی استفاده از لیزر برای خلاص شدن از شر هر گونه لثه اضافی است، از جمله عواملی که باعث خنده لثه­ ای شما می­شود. اگر علاقمند هستید اطلاعات بیشتری در مورد اصلاح طرح لبخند با لیزر یا درمان لبخند لثه ای بوسیله لیزر کسب کنید با ما همراه باشید.

فیلم رفع لبخند لثه ای با لیزر

دلایل لبخند لثه ای کدامند؟

بر طبق تحقیقات، چندین دلیل باعث وجود لبخند لثه ای میشوند. بیایید به دلایل رایج این لبخند نگاهی بیندازیم.

تفاوت در رشد دندان ها

گاهی اوقات روش رشد دندان های اصلی شما باعث به وجود آمدن لبخند لثه ای میشوند. با اینکه این برای هر فردی متفاوت است اما یک بررسی در سال 2014 نشان دادن که این مشکل میتواند ارثی باشد.

اگر لثه ی شما بخش زیادی از دندان را پوشش بدهد – وضعیتی که به آن فوران منفعل میگویند – نیز میتواند منجر به لبخند لثه ای شود.

اگر دندان های جلویی شما خیلی رشد کرده و یا بیش از حد رشد کرده باشند، ممکن است منجر به رشد بیش از حد لثه ها نیز شده باشند. این شرایط به عنوان اکستروژن دندانه آلوئولار شناخته می شود.

لبخند لثه ای به همچنین می تواند به دلیل یک بیماری به نام “رشد بیش از حد فک بالا” رخ دهد. این زمانی است که استخوان های فک بالایی شما بلندتر از طول معمول خود می شوند.

اختلاف لب ها

اگر لب بالایی شما از لب پایینی نازک تر باشد هم میتوانید به لبخند لثه ای دچار شوید. و البته اگر لب های شما بیش از حد باز میشوند – یعنی زمان خندیدن زیادی کش می آیند – هم میتوانید دچار مشکل لبخند لثه ای شوید.

دارو

برخی از داروها و درمان ها نیز میتوانند باعث رشد بیش از حد لثه ها شوند. به این موقعیت “هیپرپلازی لثه” میگویند.

داروهایی که از تشنج جلوگیری می کنند، سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف میکنند و یا فشار خون بالا را درمان می کنند، می توانند باعث رشد بیش از حد لثه ها شوند. در این موارد، باید نسبت به درمان این مشکل اقدام کنید. اگر درمان را نادیده بگیرید، رشد بیش از حد لثه ها ممکن است به بیماری های پریودنتال منجر شود.

برنامه­ های درمانی برای لیفت لثه شامل مواردی مانند جراحی فک و صورت برای تغییر موقعیت استخوان فک، عمل جراحی تغییر موقعیت لب، استفاده از بوتاکس، برداشتن عضلات و مورد دیگری است که بیشتر به نفع ماست: لیزر درمانی برای لبخند لثه ای!

خنده لثه ­ای قبل و پس از درمان
خنده لثه ­ای قبل و پس از درمان

میزان شیوع خنده لثه ­ای چقدر است؟

به نظر می­رسد مشکل لبخند لثه ­ای در افراد جوان نسبت به افراد مسن بسیار رایج­تر است. طبق گزارش منتشر شده در وب سایت مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (NCBI)، شیوع خنده لثه ­ای در گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال حدود ۱۰ درصد است. این هم یک واقعیت دیگر در مورد لبخند لثه ­ای است.

ریسک لبخند لثه ­ای در زنان در مقایسه با مردان بسیار بیشتر است. به نظر می­رسد این مشکل با افزایش سن فرد کاهش می­یابد.

این مطلب را از دست ندهید!
دندانپزشکی ترمیمی چیست؟

معمولاً تمایل به داشتن ظاهر جذاب بیشتر در گروه جوان در مقایسه با گروه مسن­ تر وجود دارد و خنده لثه ­ای که در افراد جوان ­تر شیوع بیشتری دارد، مسئله­ ای جدی در جامعه است، جایی که بر جذابیت به شدت تأکید می­شود.

اگر لبخند لثه ­ای درمان نشود چه اتفاقی می­افتد؟

همانطور که قبلاً نیز اشاره شده است، خنده لثه­ ای تهدیدی جدی برای سلامتی نیست. اما، این بدان معنی نیست که وقتی پوست لثه خود را بدون درمان رها کنید، با هیچ مشکل دیگری مواجه نخواهید شد.

 علاوه بر این که پوست لثه، ظاهر کلی شما را خراب می­کند، مواردی وجود دارد که اگر این مشکل را درمان نکنید، احتمالاً آنها را تجربه خواهید کرد. مواردی که در صورت عدم درمان لبخند لثه ­ای احتمالاً با آنها روبرو شوید در ادامه معرفی می­شوند:

  • احتمال پوسیدگی دندان در زیر خط لثه شما وجود دارد، چرا که ممکن است تمیز کردن آن مناطق سخت شود.
  • ممکن است در قرار دادن تاج دندان در آن ناحیه مشکل به وجود بیایید.
  • خطرات بیماری لثه و مشکلات بهداشتی به دلیل دشواری در تمیز کردن آن ناحیه از دندان­ها افزایش می­ابد.

برای جلوگیری از این مسائل، توصیه می­شود لبخند لثه ­ای را درمان کنید. بواسطه روش لیزر درمانی، این مشکل، معضلی مهم برای درمان ندارد و براحتی قابل رفع است.

عدم اصلاح خنده لثه ­نما و پوسیدگی دندان
عدم اصلاح خنده لثه ­نما و پوسیدگی دندان

روش های درمان لبخند لثه ای و لیفت لثه

جراحی های دهان و دندان

اگر لثه ها سطح زیادی از دندان های شما را پوشانده باشند، دندانپزشک ممکن است روشی به نام “جینجیوکتومی” یا لیفت لثه را توصیه کند. این درمان به همچنین به عنوان کانتورینگ لثه نیز شناخته می شود و شامل حذف بافت اضافی لثه ها است.

جینجیوکتومی شامل چه مواردی است؟

  • به هنگامی که جینجیوکتومی انجام میدهد، پزشک و یا متخصص شما ممکن است در حین پروسه ی درمان به شما داروی بی حسی موضعی بدهد که شما دردی را حس نکنید.
  • سپس پزشک و یا متخصص شما از یک چاقوی لیزری و یا لیزر کمک میگیرد تا بخشی از لثه ی شما را برش داده و یا تغییر شکل دهد و بخش بیشتری از دندان های شما را نمایان کند.
  • بعد از جراحی، ممکن است لثه های شما تا یک هفته خونریزی داشته باشند و یا درد داشته باشید.
  • ممکن است که نیاز باشد جلسات بیشتری به پزشک مراجعه کنید.

اگر شرکت بیمه ی شما جراحی جینجیوکتومی را جزو تعرفه های خود قرار ندهد باید هزینه ی کامل را بپردازید. این هزینه برای هر دندان بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار است.

خبر خوش اینکه نتیجه ی این جراحی تا مدت طولانی و یا همیشه، با شما میماند.

جراحی تغییر حالت لب

اگر لب های شما عامل ایجاد لبخند لثه ای هستند پزشک ممکن است به شما جراحی تغییر حالت لب را پیشنهاد دهد. در این عمل جراحی حالت لب های شما که به نمایان کردن بیش از حد دندان ها کمک میکنند، تغییر میکنند.

این کار با برداشتن بخشی از بافت همبند از زیر لب بالایی شما انجام می شود. با این کار ماهیچه های بالابر واقع در ناحیه لب و بینی شما از بلند شدن بیش از حد بالای لب بالای دندان شما جلوگیری می کند.

جراحی تغییر حالت لب شامل چه مواردی است؟

  • این جراحی با کمک بی حس کننده ی موضعی انجام میپذیرد تا شما دردی حس نکنید.
  • زمانی که دهان شما بی حس شد، پزشک زیر لب بالایی شما دو برش ایجاد می کند و بخشی از بافت همبند را از آن ناحیه خارج می کند.
  • زمانی که بافت همبند خارج شد، پزشک برش ها را بخیه میزد.
  • این پروسه بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به طول می انجامد.
  • پس از اتمام جراحی پزشک برای شما آنتی بیوتیک و مسکن تجویز میکند.
  • دوره ی نقاهت معمولا یک هفته خواهد بود.

بنا بر تحقیقی که در سال ۲۰۱۹ انجام گرفت، بیمارانی که این عمل را انجام داده اند تا دو سال میتوانند از نتیجه ی آن لذت ببرند.

در برخی موارد این جراحی دائمی است اما در برخی موارد دیگر ممکن است مشکل بیمار بازگردد.

هزینه ی این درمان به پزشک شما و محل زندگی شما مرتبط است. اما باید هزینه را به طور متوسط بین ۵۰۰ تا ۵ هزار دلار در نظر بگیرید.

جراحی ارتوگناتیک و ارتودنسی

اگر فک شما دلیل نمایش بیش از حد لثه ی شما باشد، دندانپزشک یا جراح دهان شما ممکن است جراحی ارتوگناتیک را توصیه کند. این روش باعث ایجاد تعادل در طول فک بالا و پایین شما می شود.

این مطلب را از دست ندهید!
دندانپزشکی لیزری: کاربردها، مزایا و معایب

برنامه ریزی های زیادی باید برای این پروسه ی درمانی انجام شود.

احتمالا نیاز است که شما با یک متخصص ارتودنسی و همچنین با یک جراح فک و صورت صحبت کنید. یک یا چند اسکن از دهان شما گرفته می شود تا مشخص شود که فک شما از کدام ناحیه بیش از حد رشد کرده است.

گاهی، پیش از انجام جراحی فک، شما باید ارتودنسی انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که دندان های شما در موقعیت مناسبی هستند.

درمان لبخند لثه ای با ارتودنسی

جراحی ارتوگناتیک شامل چه مواردی است؟

  • در این جراحی شما تحت بیهوشی عمومی قرار خواهید گرفت، یعنی اینکه در طی جراحی به هوش نیستید.
  • حراج بخشی از استخوان فک را از فک بالایی شما جدا میکند تا طول فک بالا و پایین متعادل شود.
  • استخوان فک با صفحات و پیچ های کوچک دوباره وصل میشود. اگر فک پایین شما خیلی عقب باشد، ممکن است نیاز به متعادل کردن و تنظیم این فک نیز باشد.
  • پس از جراحی، شما بین ۲ تا ۴ روز در بیمارستان میمانید که جراح وضعیت شما را در نظر بگیرد.
  • ممکن است نیاز باشد تا در طول دوره ی درمان نوعی الاستیک خاص بپوشید.
  • دوره ی نقاهت بین ۶ تا ۱۲ هفته طول میکشد.

هزینه ی این عمل جراحی از باقی جراحی ها گرانتر است. اگر این عمل جزو عمل های تحت پوشش بیمه نباشد، باید بین ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار دلار برای آن صرف کنید.

اگر این عمل ضروری باشد و برای پیشگیری از مشکلات دهان و فک انجام بپذیرد، به احتمال زیاد بیمه هزینه ی آن را تقبل میکند.

دستگاه های لنگر (تکیه گاه) موقت

اگر تمایلی به انجام عمل جراحی ندارید، در مورد کاربرد دستگاه های لنگر (تکیه گاه) موقت (TAD) برای خودتان با پزشک صحبت کنید. با کمک این دستگاه دندان های شما در حالتی قرار میگیرند که از شدت لبخند لثه ای کم شود.

نکاتی که باید در مورد دستگاه های لنگر (تکیه گاه) موقت بدانید.

  • این دستگاه ها پیچ های کوچکی هستند که در استخوان دهان شما ایمپلنت میشوند.
  • این دستگاه ها معمولا توسط جراح دهان و یا جراح فک و صورت کار گذاشته میشوند.
  • در ناحیه ای که قرار است دستگاه ایمپلنت شود، از بی حس کننده ی موضعی استفاده میشود.

هزینه ی این دستگاه ها از عمل جراحی کمتر است. هزینه ی معمول آنها بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار است.

عامل ایجاد لبخند لثه ای مشخص میکند که آیا شما میتوانید از دستگاه TAD استفاده کنید و یا خیر.

بوتاکس

اگر فاصله گرفتن زیاد لب های شما از لثه، عامل ایجاد لبخند لثه ای باشد، شما میتوانید با تزریق سم بوتولینوم و یا بوتاکس، این مشکل را رفع کنید.

در سال ۲۰۱۶ تحقیقی روی ۲۳ خانمی که برای کم کردن تحرک عضله ی بالابر لب ها، بوتاکس انجام داده بودند انجام گرفت. پس از دو هفته، ۹۹.۶ درصد از آنها تغییر زیادی در لبخند خود مشاهده کردند.

بوتاکس از اغلب جراحی ها ارزان تر است. این عمل برای هر تزریق حدودا 397 دلار هزینه دارد. احتمال بازگشت مشکل؟ شما باید هر سه یا چهار ماه تزریق را تکرار کنید. البته احتمال تزریق بیش از حد بوتاکس و مصنوعی شدن لبخند شما نیز وجود دارد.

هیالورونیک اسید

روش دیگر برای درمان موقت لبخند لثه ای تاثیر گرفته از حرکت بیش از حد لب ها، تزریق هیالورونیک اسید است. این تزریق به مدت هشت ماه فاصله ی میان ماهیچه ها را پر میکند.

البته باید از ریسک این تزریقات هم باخبر باشید. با اینکه به ندرت برای کسی مشکلی پیش می آید اما باید از آنها آگاه باشید:

  • ممکن است منبع خون شما آسیب دیده و منجر به از بین رفتن بافت، کوری و یا سکته شود.
  • سیستم ایمنی بدن شما می تواند به هیالورونیک اسید واکنش داده و گره یا گرانولوم ایجاد کند.

در مقایسه با جراحی های دیگر، این عمل ارزان قیمت است و هزینه ی آن به طور متوسط و برای هر ویال ۶۸۲ دلار است.

استفاده از لیزر برای اصلاح لبخند لثه ­ای

درمان لبخند لثه ­ای با لیزر
درمان لبخند لثه ­ای با لیزر

استفاده از لیزر دندانپزشکی، برای همه افرادی که از انجام اقدامات دندانپزشکی دردناک واهمه دارند مناسب است. علاوه بر این، مناسب­ترین روش برای درمان لبخند لثه­ ای است. همچنین، استفاده از لیزر دندانپزشکی به منظور کاهش زمان بهبودی مورد نیاز و ایجاد ناراحتی کمتر در مقایسه با سایر تکنیک­های درمانی محبوبیت یافته است.

این مطلب را از دست ندهید!
درمان حساسیت دندان با لیزر: بررسی علل و علائم

لیزر دندانپزشکی قادر است رگ­های خونی را که در طی عمل آسیب دیده ­اند، مسدود کند و موجب کاهش تورم و خونریزی در طی درمان و بعد از عمل ­شود. با استفاده از لیزر دندانپزشکی، دندانپزشک شما قادر به تغییر شکل لثه، افزایش طول دندان و برداشتن هرگونه بافت اضافی لثه خواهد بود.

طی روند درمان، بی‌حسی موضعی برای رهایی شما از هرگونه احساس درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. خطرات ناشی از لیزر دندانپزشکی در پایین­ترین حد ممکن است.  این خطر وجود دارد که ممکن است نسبت به بی‌حسی موضعی که مورد استفاده قرار می‌گیرد واکنش آلرژیک داشته باشید. همچنین ریسک تورم بیش از حد و خونریزی شدید وجود دارد که هر دوی این موارد بسیار نادر است.

لیزر درمانی یک روش بدون درد، آسان و سریع است که شما را از شر هرگونه بافت اضافی لثه رها می­کند و لبخند رویاهای شما را به واقعیت تبدیل می­کند. تاکنون موارد موفق بسیاری وجود داشته است که استفاده از لیزر دندانپزشکی در درمان لبخند لثه­ ای را به عنوان یک روش مؤثر توصیف کرده و باعث شده که بیماران نتایج عالی بدست آورند و لبخندهای بهتری نیز داشته باشند! هزینه درمان بستگی به تعداد دندان­هایی دارد که باید بافت اضافی لثه از آن جدا شود.

هزینه درمان لبخند لثه ای با لیزر چقدر است؟

قیمت رفع لبخند لثه ای با لیزر بستگی به شخص متقاضی درمان و شرایط او دارد. میزان بافت لثه­ ها که باید برداشته شوند هزینه درمان را تعیین می­کند. علاوه بر این عامل، عوامل دیگری نیز وجود دارند که هزینه درمان را تعیین می­کنند.

برخی دیگر از فاکتورهای تعیین کننده هزینه درمان شامل موارد زیر است:

  • در صورتی که درمان فقط شامل رفع مشکل یک یا دو دندان باشد، درمان هزینه کمتری می­برد.
  • در صورتی که نیاز به درمان کل خط لثه باشد، هزینه درمان افزایش می یابد.

علاوه بر این اگر در طول روند درمانی لازم باشد که دندانپزشک زمان بیشتری را با سایر درمان­های دندانپزشکی، مانند قرار دادن تاج دندان، لمینت دندان به همراه لیزر دندانپزشکی سپری کند، هزینه درمان افزایش می­یابد.

اگر بطور آزمایشی هزینه را برآورد کنیم، هزینه درمان از یک میلیون تومان به بالا خواهد بود. در مورد زمان صرف‌شده برای درمان باید گفت معمولاً تنها چند دقیقه طول می‌کشد تا درمان کامل شود.

مراقبت­های لازم در زمان ریکاوری لیزر درمانی شامل چه مواردی است؟

این امر مهم است که درباره زمان بهبودی بعد از عمل و همچنین انتخاب روش درمانی برای مشکلات پوستی و لثه آگاهی داشته باشیم. همه ما می­دانیم که در حال حاضر روش لیزر درمانی بسیار ساده است و به طور کلی فقط چند دقیقه طول می کشد.

بنابراین، این سؤال پیش می­آید که آیا مدت زمان ریکاوری طولانی مدت در این نوع درمان وجود دارد؟ خوشبختانه زمان بهبودی پس از لیزر نیز بسیار کوتاه است. زمان بهبودی بعد از عمل در روش لیزر درمانی در مقایسه با سایر روش­های درمانی بسیار سریع است.

روش لیزر درمانی از فناوری پیشرفته­ای استفاده می­کند که به بسته شدن اتوماتیک رگ کمک می­کند. با توجه به این فناوری، بیماران بعد از اتمام درمان، تورم و خونریزی کمتری را تجربه می­کنند.

قبل و بعد از درمان لبخند لثه ای
قبل و بعد از درمان لبخند لثه ای با لیزر

نتیجه

داشتن لبخند لثه ­ای ممکن است دلیلی باشد که هر وقت عکسی از خود می­گیرید و یا به یک شوخی می­خندید، از لبخند زدن خودداری کنید. خبر خوب برای شما اینکه دیگر مجبور نیستید با این شرایط کنار بیایید چراکه می­توانید برای درمان لبخند لثه ­ای به لیزردرمانی تکیه کنید. استفاده از لیزر دندانپزشکی برای از بین بردن بافت اضافی لثه موجب کاهش ناراحتی و زمان بهبودی میشود و شرایطی را به وجود می­آورد که با افتخار می­توانید در هر کجا و هر زمان لبخند بزنید.

همین امروز برای رفع لبخند لثه ای با لیزر برنامه­ ریزی کنید و بلافاصله از نتایج مثبت آن لذت ببرید! چه لثه ی خود را درمان کنید و چه نه، همیشه به یاد داشته باشید که: زمانی که لبخند میزنید جهان جای زیباتری میشود، مهم نیست که لبخند شما چه شکلی باشد.

منبع:

dionhealth

healthline

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 5 =

تماس تلفنی و دریافت نوبت